Agarisch Erfgoed Nederland

Stichting Agrarisch Erfgoed Nederland (AEN) is in 2010 opgericht om het agrarische erfgoed dat Nederland rijk is, te beschermen, te behouden en te blijven gebruiken. AEN is een overkoepelende stichting voor alle regionale organisaties die overal in Nederland en over heel Nederland zich inzetten voor behoud-door-ontwikkeling van agrarisch erfgoed. De eigen website www.agrarischerfgoed.nl dient voorlopig als spreekbuis voor deze stichting.

Nationaal Programma Herbestemming

Om de aandacht voor herbestemming vorm te geven heeft de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed in hetzelfde jaar het Nationaal Programma Herbestemming in het leven geroepen. Een groot aantal organisaties met hart voor herbestemming werkt aan een gezamenlijke agenda van activiteiten om herbestemming te stimuleren: de Nationale Agenda Herbestemming.

Verlichte
   boerderijenroutes